Jumaat, 11 Disember 2009

Tiada yang Mustahil


(google.com)

Assalamualaikum...12 December 2009(Sabtu).Malas giler nak menulis time cuti nih, aku lebih banyak terbabit dengan aktiviti-aktiviti luar rumah. Result UiTM pun dah keluar, Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar, penyesalan memang la ada,..haha..macam biasa la,..tapi semester ni dapat tinggi sikit dari yang sebelumnya...syukur sangat,..semoga ianya berkekalan, boleh la naik lagi untuk semester depan..InsyaALLAH. Semester lepas, aku agak kuat sikit study, mungkin sebab dapat duduk serumah dengan orang-orang yang kaki study, so, diorang memang banyak tolong aku, secara langsung atau tidak secara langsung, macam Arm, Sali, Afiq, Zuwairi, Adam, Syuk, Sheh, Nopal, Mutal, Pejo, Mawi, Apis, Mat Yie dan juga East-mael,... terima kasih la pada semua... Selain itu, juga kepada teman-teman study aku seperti ucop razali, basyir, meor & padil...dan kepada budak-budak kelas B serta pensyarah-pensyarah yang dikagumi...Terima kasih semua..!!..

Dulu masa semester 5 (semester lepas semester 6), aku amik paper 'presention skill' (BEL @ English Languages), aku pilih tajuk 'The most influencial people in the world' dan tokoh yang aku pilih adalah Bill Gates. Semua orang dah kenal, tak perlu citer lebih, yang aku nak kongsi adalah kata-kata hikmah darinya :

“If you can't make it good, at least make it look good.”

(..."kalau tak mampu jadikannya bagus, jadikannya kelihatan bagus"...)

Betul ke translate aku tuh....hahaha..apa2 aje la..Dia ni memang orang yang hebat. Nak jadi macam dia memang ler tak mampu..Kelebihan dia adalah dari seorang lelaki biasa seperti lelaki kebanyakan yang lain, tetapi mampu dan sudah pun berjaya menjadi seorang lelaki yang luar biasa,...Tiada yang sempurna di dunia, tapi tak salah kalau kita berusaha, dan tak mustahil untuk kita berjaya..

Dari kata-katanya di atas, kita dapat tahu, orang berjaya seperti dia juga sedar tiada apa yang sempurna di dunia ini, tetapi juga tidak mustahil untuk kita menyempurnakan apa sahaja yang kita cita-citakan dan menerima apa sahaja hasilnya...insyaALLAh, kita boleh dapat manfaat dari apa yang telah kita usahakan.

Memang tidak dinafikan, suasana memainkan peranan penting untuk kita berjaya. Apabila kita berada dalam suasana orang-orang yang ingin berjaya, insyALLAH, kita juga akan terpengaruh untuk berjaya juga.. Semua orang berharap kehidupan yang lebih baik hari demi hari...Semoga kita sama-sama berusaha menjadi orang berjaya di dunia dan akhirat..insyaALLAH...tiada apa yang mustahil...sekian.

16 ulasan:

Cahaya Yang Riang Gembira berkata...

Betul betul betul.. Heee.. Ku penah merase juge.. Dulu slalu malas sket nak blajo.. Skeet jek laa.. Hehehe.. ;p

Tapi selepas satu tempoh join ngan budak2 rajin, memang bnyk perubahan laaa.. Heehee.. Ade laa rajin sket banding dulu.. ;)

Macam kata-kata gak, kalau kita slalu ckap benda baik, automatik benda yg baik akan dtang pada kita.. Sbb kata2 kan doa.. ;)

ezzati berkata...

adek aku pn kat uitm..baru je cekkan result dia smlm..:)

Unknown berkata...

Salam. Berapa CGPA kali ni? Anak saya pun dah dapat result. Dia tak cerdik macam babah dia. Dapat terus kuliah dah kira ok. Dulu Mak dia pun ex-ITM, Shah Alam. Last-last, jadi cikgu sekolah ABIM. Rezeki setakat itu Allah nak bagi. Yang penting hidup bahagia. Harap Daud berjaya dalam pelajaran seterusnya berjaya dalam hidup...

Daud Mili berkata...

Farhana,yup,...itu lah hakikatnya...

ezzati,hahha...camne?...okeh?

babah: cgpa?...okehlah...hehehe....thanx babah,...yup, kita semua orang berharap menjadi orang yang lebih berguna hari demihari....insyaALLAH..~

Unknown berkata...

yeyeye...

ader peningkatan




*rindu giler blog kamu
**mcmner nl bekerja nie

Daud Mili berkata...

tengku_fir21, setakat nih alhamdulillah....

|yanA Azizi| berkata...

congratulation!.=D

Daud Mili berkata...

thanks yanA..!.

usop_zali berkata...

daud...teman study ku yg paling mantap dan rajin...beliau x prnh b'putus asa dan sntiasa tepat pd waktu nye...stiap langkah beliau blh diberi kan contoh buat smua student2 di malaysia yg ingin berjaya...insyaAllah...
-HIKMAH PONG PERINGKAT KE 5-

Daud Mili berkata...

ucop;...hahaha...kaki mengepong yang tegar...hahaha..tahniah la cop...semoga berbahagia hingga akhir hayat..~

Cikgu Ije berkata...

=)

mind set tu penting. kan2?

Daud Mili berkata...

yes...memang penting...~!!!

usop_zali berkata...

daud...blh x mntak tips kejayaan??hehe

Daud Mili berkata...

usop_zali; tips takda, pantun tuh ada...

Tumbuh melata si pokok tebu,
Pergi pasar membeli daging,
Banyak harta tak ada ilmu,
Bagai rumah tidak berdinding.

Daun sirih ulam Cik Da,
Makan sekapur lalu mati,
Walaupun banyak ilmu di dada,
Biar merunduk resmi padi.

Bintang tujuh sinar berseri,
Bulan purnama datang menerpa,
Ajaran guru hendak ditaati,
Mana yang dapat jangan dilupa.

wan mohd basyir berkata...

tahniah la daud atas peningkatan anda..hehehe..

Daud Mili berkata...

tq basyir...hahaha..~