Sabtu, 24 April 2010

Pilihan

-gambar hiasan-

Assalamulaikum....(25 April 2010)(Ahad). Setelah beberapa fasa dalam medan yang sangat mengelirukan telah ditempuhi... Dan kini aku mengambil keputusan untuk melepaskan semua kekeliruan itu dengan meninggalkan segala medium yang wujud dalam perjuangan tersebut.. Dengan mengambil nasihat dari insan-insan seperti basyir, ucop n momoi...hehehe... dan sekarang aku memilih untuk menjadi seperti sebelumnya....

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:

"Dikahwini perempuan itu kerana empat perkara iaitu kerana hartanya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya, maka carilah yang beragama, jika tidak binasalah engkau."

(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Masih ada masa untuk buat keputusan.. tersalah pilih maka padah lah kesannya.. Jangan tinggalkan peranan agama dalam apa juga pilihan kita di dunia.. Semoga Allah beri petunjukNya dan masuk kan kita ke dalam petunjuk tersebut.. InsyaALLAH..:)

Sekian.

8 ulasan:

usop_zali berkata...

wah...mmg peringatan utk aku sama...terima kasih daud mili...

Daud Mili berkata...

Ucop:

sama-sama. diskusi di masa hadapan masih diperlukan. ini supaya kita sentiasa dapat peringatan. semoga sama-sama dapat amalkan,...insyaALLAH.:)

basyir berkata...

pilih la sementara kita masih diberi nikmat untuk memilih...hanya hati yg bersih akn diberi petunjuk oleh Allah dalam membuat pilihan...=)

Daud Mili berkata...

basyir:

hati yang bersih??... basyir... apalah hati ini boleh di kira bersih juga??... ya Allah, aku bukannya dari golongan hati nya yang penuh dengan Al-Quran... yang penuh dengan amalan... jadi bagaimana??... adakah aku layak menerima petunjuk Mu??... ya Allah, jangan pesongkan hati ku setelah Engkau beri aku petunjuk...amen.

usop_zali berkata...

mntak pada allah moga ditemukan pilihan yg baik dan mampu b'sama2 kekal berjuang di jalan Allah...

shinawawa eyenie berkata...

semoga kita bertemu jodoh yg sesuai..i`allah

Daud Mili berkata...

ucop:

semoga...insyaALLAH... tapi ita bukan kah ditugas kan untuk berusaha ke atasnya.... berusaha memilih jalan mane yang kita mahukan... semoga Allah lindungi kita semua dari jalan yang salah...amen:)

Daud Mili berkata...

shinawawa eyenie :

insyaALLAH....~