Jumaat, 2 April 2010

Peduli kan sahaja

-gambar hiasan-

Assalamualaikum...(3 April 2010)(Sabtu).. Peduli kan mereka. kenapa nak ambil hati dengan kata-kata mereka. Siapa mereka pada engkau.. Mulut orang.. Memang tak boleh nak tutup.. Tak ada harga pun.. Biar kan aje la.. Lama-lama hilang la tuh..

Tapi aku risau pandangan mereka terhadap aku...

Hey!...peduli apa dengan pandangan diorang terhadap engkau...!!

Bukan kah engkau rasa engkau dah buat dengan betul.. Cara engkau.. Engkau gembira bukan??.. Kalau betul mereka kawan-kawan engkau,.. sepatutnya mereka terima engkau dengan hati yang terbuka... bukan suka cakap belakang...

Ahh...tak kan aku nak malukan diri aku sendiri...aku malu pada mereka..

Hissh...engkau nih...!!..Engkau masih nak ambil tahu apa pandangan mereka terhadap engkau... Sungguh aku tak faham... Kalau Engkau terus begini.. Sampai bila-bila engkau tak akan jadi diri sendiri.. Kerana engkau asyik memikirkan untuk menjadi manusia seperti yang mereka mahu,... Bukan seperti yang engkau mahu...Suka hati engkau la...!!...

Sekian.

4 ulasan:

melatidaisy berkata...

salam..

pedulikan suara2 itu..terus kan melangkah..

tak perlu membentuk diri kita menjadi seperti yg mereka mahu..yg penting bentuk diri kita ke arah yg Dia mahu :))

Daud Mili berkata...

nukilan ini adalah bersifat umum.... yang terjadi kepada sekeliling aku secara tak langsung,..mungkin juga kepada diri aku....kadang2 diri sendiri akan 'terasa' apabila ditegur orang lain mengenai sikap atau penampilan atau apa sahaja tentang kita...

tapi, padahal, bagi aku... kalau ianya tak lah seteruk mane,...orang yang menegur seharusnya faham,.. bahwa apa sahaja yang kawan nya ingin jadi, dia harus terima,.. bukan kah kita sendiri memilih untuk menjadi begini atau begitu....sama seperti orang lain,..urm...-_-"

|yanA Azizi| berkata...

yer sedikit sebanyak same berlaku kepada diri sendiri.
thanks for this post.

=))

*tgh mode final exams gak kan??.good luck yer!.=D

Daud Mili berkata...

yup...!!!...thanks....:)