Khamis, 22 Oktober 2009

Single?...


Assalamualaikum...23 oktober 2009(Jumaat)...aku dah abis kuliah...sekarang dah boleh mula buat past year exam..exam plak start minggu depan. Dah la jadual exam agak rapat...ader yang xder gap pon....semoga sempat study..

Single?...camne ntah bleh kuar isu nih dalam kepale hotak aku, aku pun x berapa pasti...mungkin sebab dalam satu dua minggu nih, aku dikelilingi oleh orang yang baru memulakan putik2 cinta tetapi mereka menafikan hubungan padahal sama-sama suka,..ada pulak yang baru putus dengan kekasihnya yang dulu dijunjung-junjung sampai aku dah bosan nak dengar cerita cinta dia,...kemudian lepas raya hari tuh ader gak member2 yang dah bertunang dan ader yang kawin pun...wah, ader yang berjaya, ada yang gagal dan yang gagal mula merasa diri sudah berpengalaman dan mengambil keputusan berhati-hati untuk mengadakan perhubungan lagi..

Dalam pada itu, terfikir pula pada yang single, tak kisah la lelaki atau perempuan, yang ader separuh nya amat desperate untuk hatinya dimiliki oleh orang lain, dan ader separuhnya malas untuk memikirkan perkara ini kerana takut ditimpa masalah dalam percintaan.

Golongan yang desperate selalunya dikelilingi oleh orang2 yang sudah bercouple, so, mereka terasa diri mereka tercabar,..

"kenapa aku xder pakwe/makwe lagi? sedangkan diorang yang lain dah ader.."

ini menyebabkan mereka mula 'mencari' dan 'menerima'. Ada pulak tuh kerana selalu disoal akan ada pasangan atau tidak, mereka rasa malu kalau masih tak ader..mereka tak nak jadi looser..tapikan, looser sangat ke kalau tak der pasangan..??.Golongan desperate ni la yang selalunya membuat beberapa tindakan yang kelihatan bodoh didalam mencari cinta..Dan jawapan sebenarnya adalah kerana mereka sunyi, sunyi kerana tak dapat perhatian yang cukup dari pihak lain...so lonely...Dan yang paling penting adalah kerana umur, takut terlajak sangat nanti, sape la nak diorang,...errkk...terutamanya perempuan..

Dan golongan yang malas nak fikir ni pulak, selalu nya mempunyai komitmen lain...contoh macam sibuk belajar dan malas nak pikir benda-benda nih...belajar sangat ler tuh...!!..haha...
Ada pulak disebabkan masalah kewangan, sebab bila dah couple, kena banyak kuar duit...nak hang out, nak top up dan lain-lain..Lepas tuh, ada yang terlalu memilih sehingga mereka malas nak buat keputusan, sebab tak jumpa insan yang betul2 memuaskan dia atau yang sesuai dengan dia...nak cari yang perfect ke?..cari ler sampai tua...!!..Ada pula dah kena pesan kat mak ayah jangan sebuk mencari cinta...atau malu kepada orang lain yang mereka dah bercinta..malu?...macam member aku sorang tuh, dah dipilihkan oleh mak dia, walaupun dia tak penah keluar lagi dengan pilihan mak dia, tapi dia tetap taknak mencari cinta...katanya taat pada mak..betul la jugak..haha..ape2 aje...

baik lah...single ke atau tak tuh terpulang la kepada kehendak masing2 atau kehendak takdir... mungkin ada yang dah plan nak ada pasangan ketika umur berapa, so buat masa sekarang, mereka lebih selesa keseorang..Apa-apa pun janji kita happy dengan kehidupan kita sekarang...hubungan kita dengan keluarga, hubungan kita dengan rakan, hubungan dengan jiran-jiran, haruslah dijaga baik dan sentiasa diperbaiki,...Doakan Ibu dan Ayah kita,doakan adik-beradik kita, doakan rakan-rakan, doa kan jiran-jiran dan doakan orang2 yang kita sayang berada dalam keadaan sihat dan dalam keadaan sentiasa berada dalam rahmatNya...InsyaALLAH...err...sekian..

24 ulasan:

Bulan Dilangit Osaka Biru berkata...

single kadang2 lagi elok dari couple..
good luck for you exam

Kakcik Seroja berkata...

Habiskanlah dulu belajar tu anak oiiiii... Bonda doakan agar Daud bertemu jodoh yang baik, InsyaAllah...

Tanpa Nama berkata...

4 me, it's more pleasure to be single.

byk sbb.. but, the number one of all is..

(mintak maaf awal2)

lelaki skg ni, ramai yg tak boleh pakai. education tak bagus, keje tak nak, bile becakap, begegar dunia. melukut ngan duit pompuan. takde personaliti. pompuan tak rasa safe dgn dia. kalau ade yg ade personaliti pun, myb 10/100..

dan malangnya sy, sy slalu jumpe yg the 90/100..

dats y laa single itu besh!!

usop_zali berkata...

daud....
sumtimes ada org lebih suka menafikan sbb dia takut mngkin jodoh dia bkn dgn si dia...takut dia akan jd senasib dgn org yg sebelum ni m'agung2 kan "gadis" nye...
tp kputusan di tgn anda...xperlu la m'buat kputusan atas sbb org keliling...-ANDA TAHU TAHAP KEMAMPUAN ANDA-

Solehah berkata...

kalau still single tak payah risau2..nnt sampai masa yang sesuai cari jodoh eh..

kalau dah ada, jaga hubungan baik2..jaga batas syariat..amin..

f.i.e.z.a berkata...

single rocks!
tapi kalo ada yg menyayangi n disayangi lebih lengkap hidup ni. :)

zaiMi berkata...

ayt "aku suke single" sebenarnye ayt org xlaku.. dh fitrah manusia yg laki suke pmpn dan pmpn suke laki.. tp sebab xde org nk @ xjumpe yg sesuai tu yg ckp "aku suke single".. tp skali bercinta mengalahkan org dh kawin daa..

btul ke ape yg aku cakap ni? aku pn xtau.. hahah! gudluck for da exam..

jai@jezz berkata...

single... ermmm.. terus terang au ckp.. aku single kejap jerk.. pastu terus ada pasangan.. hak hak hak.. jodoh sonang kot.. =P Alhamdulillah.. dah 4 tahun wooo.. :)ko biler lagi..??

nuyuljana berkata...

single itu jimat.

hahaha.

gud luck 4 ur final

;)

Tanpa Nama berkata...

single ok, double pn ok...jgn triple udah a...2 yg wat masalah...single, sndri yg manage...klu double, same2 r manage...xleh r nk berat sebelah...yg pnting, selesa, leh adapt ngan keadaan...status? jwb sndri la...=)

Cik Cookie berkata...

Seriously hidup seseorg nih kadang blh jd sewel tapi sonok pun ada.bila kita melepasi sedikit demi sedikit fasa kehidupan br kamu tau mcmn suka duka hidup single.

Daud Mili berkata...

kepada bulan, kakcik, nini, ucop, solehah , fieza, zaimi, jai , nyul dan cik cookie serta tanpa nama....
single ke, couple ke,...janji hati senang....

bspotgurl berkata...

Takpe.. takyah pk pk sangat.. tahyah pk adakah aku desperate kalau yea pun belum ada gf or bf lagi.. just carry on dgn life.. jika belum ada gf or bf.. I know.. pasti ONE DAY.. pasti akan adanya.. so why worry...

Daud Mili berkata...

bspotgurl:

cayalah...ini semangat kita nak..!!!...yeah..!!

Anonymous berkata...

nk komen. tp no komen lah. yg penting org disekeliling jgn bz body okeh. hahahahha

Daud Mili berkata...

xnak komen...xyah komen...

Anonymous berkata...

tp kena komen gak. haha. ko mmg buat entry ni utk org2 yg terdekat ngn ko kan.

Daud Mili berkata...

yup...nape?

tualabusuk berkata...

cinta adalah sesuatu yang sgt tak terhingga perasaannya. tak bermakna, sekali kita pandang, jatuh hati itu dinamakan cinta. single is better. but plural, much better. and even better kalau dpt yang memahami. sekian. (cewah gtuh!)

AkuBukanLelaki berkata...

single sbb komitment pd study..lgpun duit xde nak top up krdt tiap2 saat/jam/hari/bulan/tahun...
Senang citer suh mak carik,cinta lepas kawen..Duit mu duit ku juaa,duit ku duit aku lahhh,jgn sesibuk ekkk..ekekeehhh

Daud Mili berkata...

single je la senang...

Tanpa Nama berkata...

double r...leh kongsi2...ish...kudukut la cik imat ni!!!

Tanpa Nama berkata...

lmbatnye aku dapat bace post ko yg ni daud...hmmm...single??kalo rase x mampu...single ajo...dh sampai masa,cri n terus ke jinjang pelamin la...kalo couple lak,mcm ssh skit...sbb bnyak kekurangan dari kelebihan...tp kalo sanggup x pela...kalo rase diri x mampu nk bercinta,JGN LAK NK BERMAIN CINTA dan jgn bg harapan pada org lain untuk rasa dirinya dicintai olehmu...t ade lak yg terluka...kan ssh...jgn lah lukakan hati org lain,kalo x nk t dirimu dilukai...peace-)

Daud Mili berkata...

tanpa nama 1,siapa tuh?....hanya yang teramat rapat memanggilku imat?...

tanpa nama 2, xper2....bukan bst pun baca ..hahha